Jajanan Apollo Ini Terbukti Mengandung B4bi... Bagi yang Muslim Jangan Konsumsi Lagi! Mohon Bantu Sebarkan!

Beberapa besar orang-orang kita tentunya tidak asing lagi dengan jajanan ini. Jajanan yang ber-merk " Apollo " ini mengedar luas di orang-orang dengan bermacam varian, seperti layer cake, choco stick, dan yang lain. Banyak dari kita bahkan membuatnya makanan ringan/camilan berlangganan buat dikonsumsi keluarga, terlebih untuk anak-anak di rumah.








Namun nyatanya, sekarang ini mengedar berita dan sudah dibuktikan kebenarannya, bila jajanan ber-merk " Apollo " ini ada kandungan B4bi-nya, yang tentu dilarang oleh agama, terlebih untuk ummat muslim. Seperti yang kami sadur dari akun media sosial facebook miliki Ridhwan Habibullah, berikut ini :
Makanan Keluaran Apollo HARAM dikonsumsi!


Pada semua pengguna2 Muslim, Saya inginkan menasihati anda semua supaya berhenti beli semua keluaran Apollo Food Industries terutamanya ibubapa yang selalu beli makanan seumpama layer cake, choco stick dll yang selalu keluar iklan di TV. Peristiwa ini berlaku pada saya sendiri. Saya selalu juga beli apollo layer cake dlm kuantiti yg banyak untukanak2 saya sebagai camilan. Anak2 juga selalu peroleh product Apollo setiap saat ada majlis harijadi disekolah (goodie bag yg disediakan oleh parents pada birthday girl/boy itu).


Hingga saat ini saya ingatkan product Apollo ni tidak HALAL sebab keluar kat TV.. apabila tidak halal, takkan TV dapat terlepas ye tidak? Nak jadikan cerita, sehari, saya beli APOLLO CHOCOLATE LAYER CAKE yg plastik pembungkusnya berwarna kuning.



Anak2 pernah makan sorangsatu. Entahlah, sudah jadi perilaku saya, gemari membaca ingredient yg terterapada pembungkus makanan, hatta ubat gigi, syampoo dll, saya juga gemari membaca. Mungkin saja saya ambillah langkah berjaga2 kelihatannya. Tetiba saya terpana jika apa yg saya takuti selanjutnya terjadi pada saya & keluarga sendiri... APOLLO layer cake yg saya beli mengandungi Emulsifier 471, yg kita sudah maklum, mengandungi unsur b4bi..


Astaghfirullah. .. Astaghfirullah. .. Astaghfirullah. . banyak kali saya beristighfar, kerana anak2 saya sudah konsumsi cake itu. Saya senantiasa memberitahu mereka supaya jgn lagi konsumsi APOLLO... APOLLO HARAM DIMAKAN!


Saya mengharapkan kawan2 sume tolong sebarkan pada jiran2, kawan2 seagama supaya pesan pada anak2 kita, jgn lagi konsumsi product apollo ini.. Tidaklah saja Apollo Chocolate layer cake, tetapi kita layak BANNED semua product keluaran APOLLO kerana semua productnya dikilangkan dikilang yg sama, mesin yg sama, bercampur yg halal dan haram...


Yang buat saya paling sedih, Ada logo HALAL pada plastik pembungkus APOLLO itu... Marilah kita sama2 membenteras penipuan ini dan semoga Allah ampunkan dosa2 kita yg telah termakan benda haram ni...


Emulsifiers yg HARAM : 120, 141, 160 (A), 161, 252, 300, 301, 422, 430, 431, 434, 435, 436, 441, 470, 471, 472 (AE), 473~477, 481~483, 491, 494, 542, 570, 631, 635, 920 beur & RENNET...


Kod Babi Pada Makanan - Utama Untuk Umat Islam
Oleh Dr. M. Anjad Khan


Salah seorang rakan saya bernama Syeikh Sahib bekerja sebagai pegawaidi Tubuh Pengawasan Ubat & Makanan (POM) di Pegal, Perancis. Tugasnyaadalah mencatat semua mereka barang, makanan serta ubat-ubatan. Product apa pun yang bakal disajikan satu perusahaan ke market, sebagian bahan product itu harus lebih dahulu peroleh izin dari Tubuh pengawas Ubat dan Makanan Perancis dan Syeikh Sahib bekerja di Badantersebut bahagian QC, oleh karena itu dia paham pelbagai jenis bahan makanan yang dipasarkan. Banyak daripada sebagian bahan itu dituliskan dengan arti ilmiah namun ada juga sebagian yang dituliskan berupa matematik sepertiE-904, E-141.
Awalannya, waktu Syeikh Sahib dapatkan bentuk matematik itu, dia inginkan tahu dan lantas bertanya kod matematik itu pada seorang Perancis yang berwenang dalam sisi itu dan orang itu menjawab " KERJAKAN SAJA TUGASMU, DAN JANGAN BANYAKTANYA. Jawaban itu mengakibatkan kesangsian buat Syeikh Sahib dan dia lantas mula mencari tahu kod matematik itu dalam dokumen yang ada.




Nyatanya apa yang dia peroleh cukup memeranjatkan kelompok Muslimin didunia. Hampir di
semuanya negara barat termasuk Eropah, pilihan paling utama untuk daging yaitu daging b4bi. Penternakan b4bi demikian banyak


dinegara-negara itu. Di Perancis sendiri jumlah penternak babimencapai lebih dari 42. 000. Jumlah kandungan lemak pada tubuh b4bi demikian tinggi dibandingkandengan haiwan yang lain. Namun orang Eropah dan Amerika berusaha jauhi lemak-lemak itu. Lantas sebagai pertanyaan sekarang ini ; di manakah lemak-lemak b4bi itu? Jawapannya yakni : B4bi-b4bi itu dipotong di tempat perniagaan (lewat cara) kecil-kecilan dalam pengawasan Tubuh POM dan yang buat pusing tubuh b4bi itu yakni untuk buang lemak yang sudah dipisahkan dari daging b4bi.


Dahulu kurang lebih 60 th. waktu itu, lemak-lemak itu dibakar. Lantas mereka memikirkan untuk menggunakan lemak-lemak itu. Sebagai awal kajian, mereka buat sabun dengan bahan lemak itu dan kenyataannya itu sukses. Lemak-lemak itu di proses lewat cara kimiawi, dikemas sedemikian rupa serta dipasarkan. Dalam pada itu negara-negara di Eropah memperlakukan ketetapan yang mengharuskan sebagian bahan dari setiap product makanan, ubat-ubatan harus terdaftar pada paket. Oleh karena itu bahan yang terbuat dari lemak b4bi terdaftar dengan nama Pig Fat (lemak b4bi) pada paket product.


Mereka yang sudah tinggal di Eropah selama 40 th. terakhir ini tahu hal semacam itu. Namun product dengan bahan lemak 4abi itu dilarang masuk kenegara-negara Islam saat itu sampai mengakibatkan defisit perdagangan untuk negara pengeksport.


Lihat ke waktu lantas, apabila anda hubungkan dengan Asia Tenggara, anda mungkin saja saja tahu tentang faktor yang mengakibatkan perang saudara. Saat itu, peluru senapang di buat di Eropah serta diangkut ke belahan benua lewat jalur laut. Perjalanannya konsumsi waktu berbulan-bulan hingga mencapai tempat maksud sampai bubuk mesin yang ada didalamnya alami kerosakan karena terserang air laut. Lantas mereka punyai ide untuk melapisi peluru itu dengan lemak babi. Susunan lemak itu harus digigit dengan gigi lebih dahulu terlebih dulu digunakan. Saat berita mengenai pelapisan itu menyebar dan sampai ke telinga tentera yang biasanya Muslim dan sebagian Vegetarian (orang yg tak makan daging), jadi tentera - tentera itu menolak berperang sampai mengakibatkan perang saudara (civil war).


Negara-negara Eropah mengakui fakta itu dan lantas menukar penulisan lemak b4bi dalam paket dengan menuliskan lemak haiwan. Umumnya orang yang tinggal di Eropah sejak mulai th. 1970 -an tahu. Saat perusahaan produsen di bertanya oleh pihak berwajb dari negara Islam mengenai lemak haiwan itu, jadi jawapannya bahawa lemak itu yakni lemak sapi (lembu) & domba, walau demikian lemak-lemak itu haram untuk Muslim kerana penyembelihan haiwan ternak itu tidak ikuti syariat Islam. Oleh karena itu product dengan label baru itu dilarang masuk ke negara-negara Islam. Sebagai menyebabkan, pengusaha product hadapi persoalan kewangan yang demikian serius kerana 75% pendapatan mereka didapat dengan jual produknya ke negara Islam, di mana keuntungan penjualan ke negara Islam dapat mencapai jutaan dolar. Selanjutnya mereka memutuskan untuk buat kodifikasi bhs yang hanya di kenali oleh Badan POM sebentar orang pemula tidak tahu. Kod itu diawalkan dengan kod E-CODES.


E-INGREDIENTS ini ada pada banyak product perusahaan multinasional termasuk pasta gigi, sejenis permen karet, coklat, gula-gula, biskut, makanan dalam tin, buah-buahan dalam tin dan sebagian multi vitamin dan terdapat beberapa lagi jenis product makanan & ubat-ubatan yang lain. Sejak product - product itu di atas banyak dikonsumsi pemakaian barang-barang (spt hasil pertanian, perusahaan, dan sebagainya) oleh negara-negara Muslim, kita sebagai beberapa orang Muslim tidak terkecuali tengah hadapi persoalan penyakit beberapa orang yakni hilangnya rasa malu, kekerasan dan s3x bebas. Oleh itu, saya mohon pada semua umat Islam untuk mengecek lebih dahulu sebagian bahan product yang bakal kita konsumsi dan menyesuaikannya dengan daftar kod E-CODES berikut ini. Apabila diketahui kod-kod berikut ini dalam paket product yang akan kita beli, jadi baiknya dapat dijauhi lantaran product dengan kod-kod itu di bawah ini mempunyai kandungan lemak b4bi.


E100, E110, E120, E 140, E141, E153, E210, E213, E214, E216, E234, E252, E270, E280, E325, E326, E327, E334, E335, E336, E337, E422, E430, E431, E432, E433, E434, E435, E436, E440, E470, E471, E472, E473, E474, E475, E476, E477, E478, E481, E482, E483, E491, E492, E493, E494, E495, E542, E570, E572, E63


Yakni tanggung jawab kita semua sebagai umat Islam untuk ikuti syariat Islam dan memberitahukan informasi ini pada saudara kita.
Semoga informasi ini berguna.. Dan tolong di berbagi kan agar beberapa orang kita, terlebih yang muslim, tidak bakal menjadikan jajanan ini sebagai satu diantara jajanan layak konsumsi, terutama sampai jadi jajanan kesukaan keluarga, naudzubillah....



SUMBER:http://voamoeslem.blogspot.com/2017/02/hanya-orang-malas-yang-tidak-mau.html
Sumber : http://www.portalberita89.com